Lino Muoio | Mandolin Blues

Go To Artist Page

Recommended if You Like
Charlie McCoy Johnny Young Yank Rachell

More Artists From
ITALY

Other Genres You Will Love
Blues: Acoustic Blues Jazz: New Orleans Jazz Moods: Type: Acoustic
There are no items in your wishlist.

Mandolin Blues

by Lino Muoio

The first Blues Mandolin record from Italy! 14 original songs with English lyrics written and performed with many fine musicians from all over the world. From the vintage country Blues to Chicago style with a healthy dose of jazz, swing and bluegrass.
Genre: Blues: Acoustic Blues
Release Date: 

We'll ship when it's back in stock

Order now and we'll ship when it's back in stock, or enter your email below to be notified when it's back in stock.
Sign up for the CD Baby Newsletter
Your email address will not be sold for any reason.
Continue Shopping
Buy 2 or more of this title and get 10% off
Share to Google +1

Tracks

Available as MP3, MP3 320, and FLAC files.

To listen to tracks you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.

Sorry, there has been a problem playing the clip.

  song title
share
time
download
1. Girl From Arkansas
Share this song!
X
2:16 $0.99
2. Bound to See My Babe
Share this song!
X
5:22 $0.99
3. Master Cheater Man
Share this song!
X
3:32 $0.99
4. Memphis Blues
Share this song!
X
3:43 $0.99
5. Picture of You
Share this song!
X
4:13 $0.99
6. Swing Thing
Share this song!
X
2:16 $0.99
7. Harmony H35
Share this song!
X
3:35 $0.99
8. Old Time Blues
Share this song!
X
3:06 $0.99
9. Louise
Share this song!
X
4:16 $0.99
10. Miss Swmiss
Share this song!
X
4:33 $0.99
11. Take Me Away
Share this song!
X
2:07 $0.99
12. Sweet Little Woman
Share this song!
X
4:18 $0.99
13. Homeward Blues
Share this song!
X
3:28 $0.99
14. Sliding Grass
Share this song!
X
2:55 $0.99
preview all songs

ABOUT THIS ALBUM


Album Notes
The first Italian record dedicated to the Blues Mandolin.

Guitarist, mandolinist and songwriter Lino Muoio has been a part of the Italian Blues music scene for over 25 years, playing many gigs and festivals with his main band “Blue Stuff” with various appearances on National television, and participated in many recording sessions for a variety of artists in Italy.

Not many folks view the mandolin as a Blues instrument, but Lino believes the Blues and the Mandolin fit perfectly together!
After the first solo album (Blues on Me), he decided to dedicate an entire project to producing a fine piece of work dedicated to the Blues Mandolin.

The CD has fourteen original songs and English lyrics. There are no covers songs at all, and almost all of the songs were written and performed in collaboration with many fine musicians from all over the world. Some of those artists include: Mike Supnick of Swing Maniacs, Sebastiano Forti of Sweetwater Jazz Band, Bobby Ray Green of The Network Band, Lonnie Wilson and the Kompoz Community, Veronica Sbergia, and my group Blue Stuff.
The collaboration resulted in a diverse offering of styles, from the vintage country Blues inspiration of Yank Rachell to the Chicago style of Carl Martin, and a healthy dose of jazz, swing and bluegrass.
There is something for everyone on this CD!


Reviews


to write a review

Mario

Quando il blues è per tutti
Ho acquistato questo album di recente. Facendo leva sulla mia passione per il blues suonato dal vivo infatti, avevo maturato la curiosità di capire quanto l'ascolto da CD potesse regalarmi emozioni analoghe, pur non avendo nella fattispecie gli artisti direttamente di fronte a me sul palco.
Non me ne sono pentito affatto, anzi.
C'è da premettere che sono un appassionato della musica in generale e non un utente con profonde e particolari conoscenze e quindi pur non avendo quel background tecnico che mi permetterebbe di apprezzare certamente al meglio alcuni passaggi ho maturato nel tempo una maggiore sensibilità nell'ascolto con la quale posso affermare che il CD in questione è stato una piacevole scoperta. Due gli elementi che mi hanno convinto maggiormente e per i quali mi sono spinto a scrivere questa piccola recensione.
Uno è che il mandolino, declinato nel blues è un piccolo miracolo uditivo capace di belle emozioni, soprattutto quando non esasperato nella sola tecnica, mantenendo quindi un ruolo da protagonista non invadente prestandosi cioè in modo elegante al servizio di altri strumenti o semplicemente di voci ben avvicendate tra loro.
La seconda ragione invece è che il CD non è un percorso monotono come avviene per prodotti analoghi ma è un piacevole excursus musicale che regala spunti sempre differenti. Probabilmente in questa considerazione è implicita la mia mancanza tecnica nel saper ascoltare dischi puristi eppure da utente medio l'ho apprezzata molto perchè si intuisce che il progetto è scritto da chi la musica la conosce dal vero e non vuole condividerla solo con pochi eletti.
La mia recensione è poco blues forse, ma se mi sono spinto a farla è proprio per la piacevole sorpresa che può essere un album come questo sperando di fare cosa gradita a chi non si accosta ad un certo tipo di musica con il timore reverenziale di non aver le capacità per poterla ascoltare.
Un consiglio...provateci :)

mandolin blues

un blues d'autore
è da un po' che ascolto questo disco e trovo che il blues, suonato da chi ne conosce intimamente il significato, riesca sempre a rinnovarsi. un ottimo lavoro di un ottimo musicista.

Ezio

Mr. Manodolin-Man
This album is so wonderful , I have it on a constant rotation on my CD player in my car...
Amazing sound and rich compositions, very very recommended!!
A REAL MADOLINO-MAN